Kaina nuo 53 900€
Mazda CX-80
Miesto visureigis
Kaina nuo 53 900€
Miesto visureigis
Kaina nuo 49 900€
Miesto visureigis
Kaina nuo 29 990€
Miesto visureigis
Kaina nuo 25 990€
Miesto visureigis
Kaina nuo 24 990€
Hečbekas | Sedanas
Kaina nuo 21 490€
Hečbekas
Kaina nuo 30 990€
Roadsteris
Kaina nuo 35 890€
RF
Kaina nuo 29 990€
Elektrinis automobilis | Įkraunamasis hibridas
Peržiūrėkite „Mazda“ modelių specialius pasiūlymus.
PasiūlymaiParsisiųsti „Mazda“ kainoraštį
KainoraščiaiČia rasite visus siūlomus "Mazda" automobilius.
SUŽINOKITE DAUGIAUPasirinkite spalvą ir parinktis, kad susikurtumėte tobulą „Mazda“ automobilį.
PRADĖKITE KURTIGreitai ir patogiai atpirksime Jūsų esamą automobilį
SUŽINOKITE DAUGIAUJūsų „Mazda“ atstovo autoserviso komandos nariai yra baigę gamyklos mokymus, kad galėtų teikti išskirtinį aptarnavimą.
SUPLANUOKITE TECHNINĘ APŽIŪRĄ„MyMazda“ yra telefono programėlė, kuria naudotis labai paprasta, ji pagerina „Mazda“ nuosavybės patirtį.
Sužinoti daugiauJei ką tik įsigijote naują „Mazda“ automobilį ar jau turite jį, ši automobilių savininkams skirta skiltis leis jums džiaugtis visais „Mazda“ teikiamais privalumais.
PERŽIŪRĖTI GARANTIJĄNaudodami originalias „Mazda“ dalis, gaukite neprilygstamą kokybę, tinkamumą, apdailą, išvaizdą ir garantiją.
GAUTI ORIGINALIŲ DALIŲĮprastus telefonus su mygtukais jau seniai pakeitė jutikliniai, didelių ekranų išmanieji, o dabar vis dažniau šį apibūdinimą galime pritaikyti ir naujiems automobiliams. Gamintojai dažnai modelius aprūpina dideliais jutikliniais ekranais, minimizuoja fizinių mygtukų skaičių, kad atrodytų dar išmanesni ir inovatyvesni.
Vis dėlto saugaus eismo ekspertai tokius gamintojų sprendimus vertina kritiškai ir teigia, kad automobiliams vis labiau tampant išmaniaisiais, jų funkcijų nustatymas vairuojant dažnai eismo saugumui kelia tokią pat riziką, kaip ir naudojimasis telefonu.
Specialistai atkreipia dėmesį, kad fiziniai mygtukai intuityvumo prasme išlieka pranašesni, tad juos atkakliai išsaugantys tokie gamintojai kaip „Mazda“ užtikrina, jog mažiau blaškomas vairuotojo dėmesys.
Valdas Vilūnas, žurnalistas ir saugaus eismo ekspertas, atkreipia dėmesį, kad automobilių gamintojai jutiklinius ekranus pritaikė ne tik nustatymų ar multimedijos funkcijoms valdyti, tačiau ir prietaisų skydelio informacijai gauti. Specialistas sutinka, kad toks sprendimas išties yra patogus, tačiau tik tais atvejais, kai nereikia vairuoti. Prireikus dėmesį sutelkti į eismą ir kartu nustatyti funkcijas tik prisilietimais, gali tapti keblu.
„Vairuotojus raginame nesinaudoti išmaniaisiais telefonais, tačiau kai tenka atitraukti žvilgsnį į automobilio ekraną, jie lygiai taip pat praranda budrumą. Nustatymų beieškantis vairuotojas pagal greitį gali nuvažiuoti net kelis šimtus metrų nė nepastebėdamas, kas vyksta aplink, todėl kyla išties didelis pavojus tiek jam pačiam, tiek kitiems eismo dalyviams“, – aiškina V. Vilūnas.
Specialistas teigia, kad norint išvengti rizikos labai svarbu iš anksto, dar prieš pradedant važiuoti, peržvelgti automobilio nustatymus, išsiaiškinti, kaip greitai galima rasti vieną ar kitą funkciją, o jei įmanoma, visus reikiamus parametrus nustatyti taip, kad kelionės metu jų keisti nebereikėtų.
Automobilių žurnalistas pastebi, kad tokius gamintojų sprendimus daugiausia lemia ir pasikeitę transporto priemonių savininkų prioritetai. Jis teigia, kad vis dažniau rinkdamiesi automobilį patys vairuotojai daugiau dėmesio skiria junglumo su išmaniaisiais telefonais galimybėms nei reikiamų funkcijų valdymui.
„Dabar daugeliui vairuotojų automobilio techniniai duomenys ir važiavimo savybės tampa antriniais dalykais. Svarbus veiksnys – susieti telefoną ir automobilio multimediją. Žinoma, į tai dėmesį atkreipia ir gamintojai, kurie tenkindami vairuotojų poreikius mygtukus ėmė naudoti tik kaip funkcionalius dizaino elementus“, – įžvalgomis dalijasi saugaus eismo ekspertas.
Jis pažymi, kad besikeičiantys vairuotojų įpročiai iš tiesų turi reikšmingos neigiamos įtakos eismo saugumui. Išsiblaškę sėdintys prie vairo pamiršta ne tik rodyti posūkių signalus, tačiau pradeda važiuoti iš atminties ir nebegeba tinkamai reaguoti į ekstremalias situacijas ar išvengti eismo įvykių.
Be abejonės, automobilių gamintojai dažnai džiaugiasi galėdami pasiūlyti vis didesnius jutiklinius ekranus, tačiau automobilių žurnalistai pastebi, kad ne visi senus sprendimus palieka praeityje. Štai, pavyzdžiui, japoniškų automobilių gamintoja „Mazda“ jau prieš kelerius metus „Lietuvos metų automobilio 2018“ rinkimuose buvo įvertinta ne tik už svarbiausią titulą pelniusio „CX-5“ modelio valdymo savybes, tačiau ir išmaniųjų sprendimų pritaikymą pagal valdymo patogumą ir saugumą.
Nors šis japoniškų automobilių gamintojas siūlo mažesnį multimedijos ekraną, toks sprendimas „Mazda“ modelių sėkmei visiškai netrukdo, mat jo valdymo savybės tiek anksčiau, tiek dabar sulaukia nemažai pagyrų. Užtikrindami intuityvų valdymą japonai numatė galimybę nustatyti funkcijas tiek jutikliniu ekranu, tiek po vairuotojo ranka sumontuotu sukamuoju valdikliu bei mygtukais.
Rinkoje ir daugiau gamintojų stengiasi vairuotojams pasiūlyti saugesnių pasirinkimų: nuo funkcijų valdymo balsu iki multimedijos kontrolės gestais. Vis dėlto specialistai atkreipia dėmesį, kad tai yra labai nedidelė nustatymų neatitraukus dėmesio nuo vairavimo dalis, todėl fiziniai mygtukai intuityvumo prasme lieka pranašesni.
Mažinant vairuotojų išsiblaškymą taip pat svarbus funkcijų valdymas tiesiog ant vairo esančiais mygtukais. Nors kruizo kontrolės ir multimedijos valdymas neatitraukiant rankų nuo vairo nėra naujiena, gamintojai juos papildo ir kitų funkcijų valdikliais.
Štai, pavyzdžiui, ant vairo „Mazda“ vairuotojus aprūpino ir skambučių valdymo mygtukais. Tai reiškia, kad kiekvieną kartą paskambinus vairuotojui nereikia atitraukti rankų ir paleisti ekraną, kad atsilieptų, užtenka paspausti mygtuką ant vairo.
Į intuityvaus valdymo svarbą dėmesį atkreipia ir V. Vilūnas. Saugaus eismo ekspertas tikina, kad gebant funkcijas valdyti taip, kad pagrindiniam darbui (vairavimui) būtų kuo mažiau sutrukdyta, vairuotojai jaus ne tik mažiau streso, tačiau ir gebės išvengti ekstremalių situacijų, kurios kyla dėl pavėluoto stabdymo ar kitų sprendimų.
„Su mygtukais paprasčiau, nes tai fiksuota detalė. Patyręs vairuotojas automatiškai gali naudotis mygtukais ir rankenėlėmis, neatitraukdamas dėmesio nuo kelio. Tai padaryti jutikliniame ekrane beveik neįmanoma“, – pažymi V. Vilūnas.