Hibridinio automobilio krovimas

Iš tinklo įkraunama hibridinė pavara: kas tai ir kuo ji skiriasi nuo kitų?

Modernių automobilių vairuotojai nuolat susiduria su gamintojų sugalvotomis santrumpomis, kurioms iššifruoti reikia laiko ir pastangų. Nors daugelis vairuotojų puikiai žino, ką reiškia ABS, ESP ar AEB, spartus technologinis progresas jų žodyną papildė dar trimis santrumpomis – HEV, MHEV ir PHEV.

Kas yra HEV, MHEV ir PHEV?

Šiuo metu automobilių rinkoje vyrauja trys hibridinių pavarų veikimą apibrėžiantys tipai. Tai – HEV (angl. „Hybrid Electric Vehicle“), MHEV (angl. „Mild Hybrid Electric Vehicle“) ir PHEV (angl. „Plug-In Hybrid Electric Vehicle“).

Kiekviena iš šių hibridinių sistemų pasižymi skirtingu veikimu, įsigijimo kaina ir netgi tikslu, skiriasi ir jų įkrovimas, tačiau pagrindinis visų automobilių su hibridine pavara tikslas – efektyvumas.

HEV – įkraunamoji hibridinė pavara

Šiuo metu tai plačiausiai naudojama hibridinė pavara. Ją sudaro vidaus degimo ir elektros variklis. Šių dviejų variklių sąjungą palaiko automobilio bagažinėje (arba po galinėmis sėdynėmis) sumontuota baterija, kurioje kaupiama elektros energija, padedanti arba leidžianti transporto priemonei važiuoti elektriniu režimu.

Kitaip negu tradiciniai elektromobiliai, kuriuos reikia nuolat krauti, toks hibridinis modelis įsikrauna savaime važiuodamas, panaudojant generatorių ir stabdymo metu sukaupiamą energiją. Judėdamas mažu greičiu ar stoviniuodamas spūstyse toks automobilis nenaudoja vidaus degimo variklio ir vietoj to eikvoja baterijoje sukauptą elektros energiją.

MHEV – švelnioji hibridinė pavara

Konstrukciniu atžvilgiu tai yra pati paprasčiausia hibridinės pavaros sistema, kurioje pagrindinį vaidmenį atlieka vidaus degimo variklis, tačiau jam papildomą impulsą suteikia 24 V arba 48 V įtampos baterija ir galingesnis generatorius bei starteris.

Šie įrenginiai padeda užtikrinti sklandesnę automobilio akceleraciją, palengvina variklio užvedimą, suteikia reikalingą energijos kiekį transporto priemonėje įdiegtoms sistemos, sumažina degalų sąnaudas bei CO₂ išlakas.

Nors automobiliai su švelniąja hibridine pavara negali važiuoti naudodami vien elektros energiją, priklausomai nuo šios hibridinės pavaros konfigūracijos ir kitų parametrų, variklis gali būti išjungiamas judant tam tikru greičiu ar riedant nuokalne ir vėl akimirksniu užvedamas paspaudus akceleratoriaus pedalą.

PHEV – iš tinklo įkraunama hibridinė pavara

Tai yra technologiškai pažangiausia hibridinė pavara, kuri leidžia naudotis transporto priemone tiek, kiek to trokšta vairuotojas, bet, jei reikia, spustelėjus vieną mygtuką, tradicinis automobilis gali tapti elektromobiliu.

Kaip ir automobiliuose su įkraunamąja hibridine pavara, taip ir šiuose modeliuose pritaikyta tokia pati vidaus degimo ir elektros motoro konfigūracija. Skirtumas tik tas, jog šio tipo hibride įtaisyta gerokai didesnės talpos baterija, leidžianti vien elektros pavara įveikti nuo 20 iki 100 kilometrų siekiantį atstumą.

PAKETAS

MHEV – ŠVELNIOJI HIBRIDINĖ PAVARA

Konstrukciniu atžvilgiu tai yra pati paprasčiausia hibridinės pavaros sistema, kurioje pagrindinį vaidmenį atlieka vidaus degimo variklis, tačiau jam papildomą impulsą suteikia 24 V arba 48 V įtampos baterija ir galingesnis generatorius bei starteris. Šie įrenginiai padeda užtikrinti sklandesnę automobilio akceleraciją, palengvina variklio užvedimą, suteikia reikalingą energijos kiekį transporto priemonėje įdiegtoms sistemos, sumažina degalų sąnaudas bei CO₂ išlakas. Nors automobiliai su švelniąja hibridine pavara negali važiuoti naudodami vien elektros energiją, priklausomai nuo šios hibridinės pavaros konfigūracijos ir kitų parametrų, variklis gali būti išjungiamas judant tam tikru greičiu ar riedant nuokalne ir vėl akimirksniu užvedamas paspaudus akceleratoriaus pedalą.

PAKETAS
CX 60 Exclusive

PHEV – IŠ TINKLO ĮKRAUNAMA HIBRIDINĖ PAVARA

priemone tiek, kiek to trokšta vairuotojas, bet, jei reikia, spustelėjus vieną mygtuką, tradicinis automobilis gali tapti elektromobiliu. Kaip ir automobiliuose su įkraunamąja hibridine pavara, taip ir šiuose modeliuose pritaikyta tokia pati vidaus degimo ir elektros motoro konfigūracija. Skirtumas tik tas, jog šio tipo hibride įtaisyta gerokai didesnės talpos baterija, leidžianti vien elektros pavara įveikti nuo 20 iki 100 kilometrų siekiantį atstumą. Štai „Mazda CX-60 PHEV“ automobilis vien elektros režimu gali nuvažiuoti iki 63 km.

CX 60 Exclusive

Kaip įkrauti „Mazda“ automobilį su iš tinklo įkraunama hibridine pavara?

Pats lengviausias būdas įkrauti „Mazda CX-60“ automobilį su PHEV pavara – naudoti buitinį kištukinį lizdą. Pilnas baterijos energijos atstatymas tokiu būdu gali trukti iki 7 valandų.

Norintys, kad įkrovimas būtų greitesnis, gali namie įsirengti įkrovimo stotelę. Tuomet hibridinio CX-60 krovimas neviršys 2 valandų. PHEV automobilius taip pat galima įkrauti viešosiose elektromobilių įkrovimo stotelėse, naudojant (AC) kintamąją srovę.

CX 60 Takumi

Prenumeruoti naujienlaiškį

Domina automobilių naujienos? Užsisakykite „Mazda“ naujienlaiškį!