Elektromobilio tarša: mitas ar realybė?

Visam pasauliui garsiai kalbant apie transporto keliamą taršą, raginant atsisakyti vidaus degimo variklius turinčių automobilių ir pereiti prie tvaresnių transporto priemonių, kaip antai elektromobilių, skeptikai neretai aiškina, jog teršia ir elektra varomi automobiliai.

Visgi žinovai atkerta, kad nors toks dalykas kaip elektromobilio tarša egzistuoja, ji dažnu atveju yra nykstamai nedidelė, o neretai automobilių gamintojai pasirūpina, kad tarša būtų neutralizuota. Ir tą daro pačiais įvairiausiais būdais: rengia papildomus projektus, kuria ir taiko naujoviškas medžiagas.

 

Išranda naujų medžiagų

„Mazda“ garsėja patikimumu ir kokybe bei išskirtiniu požiūriu į tvarumą, todėl ne vienus metus automobilių gamybai naudoja perdirbtą plastiką. Įvairūs plastikai – vienas didžiausių aplinkos taršos šaltinių. Be to, „Mazda“ dar nuo 2015-ųjų naudoja bioplastiką – medžiagą, savo savybėmis neatsiliekančią nuo įprasto plastiko, tačiau kur kas palankesnę aplinkai ir galinčią suirti.

Mazda Mx 30 Body

Bene geriausias tokio rūpinimosi ekologija pavyzdys – elektrinis automobilis „Mazda MX-30“

Mazda Mx 30 Body

Jo salone įmonės „Mazda“ meistrai pritaikė daugybę medžiagų, kurių nė su žiburiu neaptiksite įprastą vidaus degimo variklį turinčiame automobilyje: čia naudojami pluoštai iš perdirbto plastiko, medžiagos, gautos perdirbus plastikinius PET butelius ir pan. Be to, tarša, atsirandanti gaminant transporto priemonę, kontroliuojama stengiantis sumažinti, pavyzdžiui, gamyboje naudojamą vandens kiekį.

Elektromobilio tarša

 

Kuria aplinkosaugos projektus

Tai, kaip elektrinis automobilis, kuriam svetima oro tarša, gaminamas, yra tik vienas iš galimų būdų pasirūpinti ekologija. Neretai tarša atsiranda tuomet, kai pagamintas transporto priemones tenka gabenti iki prekybos taškų arba kai iki gamyklų vežamos elektromobilių gamybai reikalingos detalės.

Tuomet, pavyzdžiui, stengiamasi užtikrinti, kad gamybai reikalingi mazgai, detalės ir elementai gamyklas pasiektų tik elektrinėmis transporto priemonėmis arba jų tiekėjai įgyvendintų aplinkosaugos projektus, padedančius neutralizuoti transportavimo metu sukeltą poveikį aplinkai. 

 

Dar daugiau: transporto tarša ir jos poveikiu mūsų gyvenamajai aplinkai rūpinamasi net pasirašant bendradarbiavimo sutartis – tikimybė sukirsti rankomis dėl partnerystės padidėja tada, kai įmonė rūpinasi ekologija.

Jeigu neįmanoma užtikrinti, kad procese, per kurį gimsta elektromobilis, būtų išvengta taršos, tuomet gamintojai dalį pelno, gauto iš automobilių gamybos, investuoja į tvarius projektus. Tarp tokių – finansuojami tyrimai, kuriais ieškoma alternatyvių energijos šaltinių; gamyklose vietoje energijos, gaunamos iš anglimi kūrenamų jėgainių, naudojama „žalioji“, atkeliaujanti iš vėjo, saulės ar vandens elektrinių. 

 

Be to, imamasi mažinti poveikį aplinkai investuojant į jos atkūrimą, pavyzdžiui, kai kurie automobilių gamintojai stengiasi prisidėti prie mūsų planetos žalumo ir finansuoja atogrąžų miškų atsodinimo programas.

 

Tokie „Mazda“ vykdomi projektai ir paieškos, kaip vykdant veiklą palikti kuo silpnesnį taršos pėdsaką, išties padeda pasiekti, kad jūsų namų kieme stovintis elektromobilis neterštų aplinkos ne tik tada, kai juo važiuojate, bet ir tuomet, kai yra gaminamas.

Sužinokite daugiau apie Mazda MX-30

ATSISIŲSKITE KAINORAŠTĮ IR BROŠIŪRĄ Į SAVO EL. PAŠTĄ

Sužinokite apie „Mazda MX-30“ specifikacijas.

Štai keletas „Mazda“ straipsnių, kuriuos rekomenduojame perskaityti:

- Naudotis elektromobiliu – paprasta ir nebrangu
- Elektromobilis turi pranašumų prieš įprastą mašiną